• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інформація для батьків

Правила безпечної поведінки на воді та біля води:

1. діти обов'язково повинні купатися під наглядом дорослих;

  1. вчитися плавати потрібно під керівництвом Інструктора або батьків;

3. не купайтеся і не пірнайте у незнайомих місцях, це можна робити у спеціально відведених місцях;

  1. не можна запливати за обмежувальні знаки;

5. слід дуже обережно поводитися на надувних матрацах та іграшках, особливо, коли є вітер або сильна течія;

6. якщо течія вас підхопила, не панікуйте, треба пливти за течією, поступово і плавно повертаючи до берега;

  1. не купайтеся в холодній воді, щоб не сталося переохолодження;
  2. не треба купатися довго, краще купатися кілька разів по 20-30 хв.;
  3. не можна гратися на воді у такі ігри, які можуть завдати шкоди;
  4. не подавайте без потреби сигналів про допомогу;
  5. не пірнайте під людей, не хапайте їх за ноги;
  6. купатися рекомендовано вранці і ввечері;
  7. не слід купатися наодинці;
  8. не підпливайте до водоворотів, човнів і катерів;
  9. не стрибайте головою вниз у місцях, глибина яких вам невідома.

Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціальних установах, приміщеннях, транспорті, учні повинні виконувати чіткі правила безпеки.

Правила для дітей щодо запобігання інфікування на COVID-19, ГРВІ та інші вірусні захворювання.

Школярам рекомендується:

  • уникати великого скупчення людей та близького контакту з тими, хто має кашель;

  • часто мити руки з милом, дезінфікувати їх; не торкатись обличчя брудними руками та використовувати медичні маски;

  • постійно провітрювати приміщення та дотримуватися постільного режиму;

  • не їсти брудних овочів та фруктів, ретельно їх мити;

  • не вживати самостійно медичних медикаментів чи препаратів, які не рекомендовані лікарем.

  • проводити достатню кількість часу на свіжому повітрі (молодшим школярам варто бути на повітрі не менше ніж 2-2,5 години, старшим – годину-півтори).

Щоб під час весняних канікул прогулянки на повітрі були безпечними, учням потрібно знати правила дорожнього руху та обов'язково їх дотримуватись:

  • по тротуарах і пішохідних доріжках варто рухатись дотримуючись правого боку;

  • переходити проїжджу частину варто тільки по пішохідних переходах, зокрема, підземних і наземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;

  • у місцях з регульованими рухами, слід керуватися сигналами регулювальника чи світлофора;

  • чекати на транспортний засіб тільки на зупинках, тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;

  • категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, а також перебувати поблизу залізничних колій без супроводу дорослих;

  • по проїзній частині дороги на велосипеді можна рухатись тільки дітям, які досягли 16-ти років; заборонено виїжджати на проїжджу частину на інших засобах для катання (скейтборд, самокат, ролики тощо), обирати місце для катання слід на дитячих майданчиках.

Правила щодо запобігання правопорушень та насильства над дітьми під час весняних канікул.

Школярам заборонено:

  • розмовляти чи вступати в контакт із незнайомцями, особливо – не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками поліції. Слід одразу кликати на допомогу дорослих й швидко йти до людей.

  • підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони запитують дорогу.

  • перебувати без супроводу дорослих на вулиці. Дітям до 10-ти років – до 20:00, дітям до 14-ти років – до 21:00, до 18-ти років – до 22:00.

  • відчиняти двері дому навіть представникам правоохоронних органів.

  • перебувати з тими, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми.

  • заходити в під’їзд, ліфт із незнайомими людьми;

  • вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень.

Правила для дітей щодо запобігання нещасних випадків, травмування, отруєння під час весняних канікул.

Категорично заборонено:

  • перебувати біля водойм без супроводу дорослих;

  • вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;

  • брати в руки, нюхати, їсти незнайомі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;

  • підходити до обірваних, обвислих проводів або проводів, що стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння – ці проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;

  • спускатися в підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бомбосховища – там може бути отруйний газ;

  • перебувати біля будівельних майданчиків, кар’єрів, закинутих напівзруйнованих будівель;

  • вступати у контакт з незнайомими тваринами для запобігання отримання укусів від хворих на сказ тварин.

Досить часто під час канікул через свою необачність та незнання правил пожежної безпеки, діти можуть наразити на небезпеку не тільки себе, а й інших.

Правила пожежної безпеки для школярів під час весняних канікул:

  • заборонено брати з собою вогненебезпечні предмети, які можуть спричинити пожежу;

  • користуватися газовою плитою вдома слід тільки зі спеціалізованим електричним приладом для вмикання і лише під наглядом дорослих;

  • не наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться струмом.

  • під час участі в масових заходах не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій у приміщенні, виконувати правила пожежної безпеки;

  • у разі пожежної небезпеки: наявності вогню, іскріння, диму – потрібно негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу.

Батьківські збори-тренінг

Тема: Вчимося розуміти дітей.

Мета: Надати батькам інформацію про правила дипломатичного спілкування з дітьми. Ознайомити із методами підтримки дитини шляхом підвищення самоповаги. Через групову роботу забезпечити активну участь і взаємодію батьків між собою та з учителем.

Хід зборів-тренінгу

I. Вправа "Емоція по колу".

Учасники сідають у коло, кожен по черзі за допомогою міміки передає якусь емоцію, усі інші один за одним її повторюють. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свої емоції.

Запитання для обговорення

– Чи легко було придумати та передати власну емоцію?

– Чи важко було відтворити чужі емоції?

– Що ви відчували, коли передавали позитивну емоцію?

– А коли негативну чи нейтральну?

II. Вправа "Згода, незгода, оцінка".

Учасники об'єднуються у три групи. Кожній групі дається аркуш паперу та картка з варіантом завдання.

1. Складіть перелік слів та виразів, згоду до дій вашої дитини.

2. Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте незгоду з діями вашої дитини.

3. Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте оцінку дій або вчинків дитини.

На виконання завдання виділяється 5 хв. Після цього кожна група по черзі демонструє результати своєї роботи.

Висновок.

– Які вирази можна використати, спілкуючись дипломатично з дитиною?

III. Тест "Що ви відчуваєте?".

1. Як часто ви себе хвалите?

2. Чи подобається вам, коли вас хвалять?

3. За що можна хвалити?

4. Чи легко вам себе хвалити?

5. Що ви відчуваєте, коли вас хвалять?

– Згадайте свої будь-які досягнення, навіть скромні заслуги.

– Кожну зроблену справу, якою ви можете пишатися.

– Людей, яким ви допомогли.

– Згадайте події, які без вашої участі отримали б інший вигляд.

Що ви відчуваєте?

IV. Робота з деформованими висловами.

А) Завдання для двох груп.

На картках поділені дві частини речення-вислови. Ваше завдання правильно сполучити початок і кінець речення та прочитати їх.

1. Якщо дитина відчуває заохочення, вона пізнає свою вартість.

2. Якщо дитина живе серед похвал, вона пізнає вартість інших.

3. Якщо дитина знаходить визнання, вона буде задоволена собою.

4. Якщо дитина живе у довірі і приязні, вона знайде в житті любов.

Б) Розкажіть про своє ставлення до висловів, підтвердіть прикладами із життя.

V. Ознайомлення із методами підтримки дитини шляхом підвищення самоповаги.

Схема для орієнтиру

Що говорить батько

Що чує дитина

Сприйняття

Ти хороший (розумний) і т. д.

Я хороший (розумний)

Увага

Я бачу тебе (відчуваю)

Я щось значу

Повага

Дякую тобі за…

Мої зусилля помічені.

Теплі почуття

Я тебе люблю.

Я комусь потрібен.

VI. Вправа "Ярлики"

Батьки об'єднуються у три групи. Кожному вчитель одягає на голову "корону" з написами: "Усміхайся мені", "Будь похмурим", "Корчи мені гримаси", "Розмовляй зі мною так, ніби мені 5 років", "Підбадьорюй мене", "Кажи, що я нічого не вмію", "Жалій мене", так, щоб батьки не бачили, що на ній написано. Після цього кожній групі дається завдання скласти цілу картину з розрізаних шматочків, але звертатися під час роботи до учасника своєї групи потрібно так, як написано на його "короні".

Через 7 – 10 хвилин усі, не знімаючи "корони", відповідають на запитання:

– Чи сподобалося вам, коли з вами спілкувалися таким чином?

Після того, як усі бажаючі висловилися, вчитель пропонує зняти "корони" і вийти зі своїх ролей.

Завдання для обговорення.

– Чим у реальному житті можуть бути "корони"?

– Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?

– Як часто ми зустрічаємося із ситуаціями навішування ярликів?

– Як дитина реагує на ярлик?

– Як можна змінити уявлення людини про вас?

– Чи легко позбутися ярлика? Як це зробити?

VII. Ситуативні вправи.

А) Батьки об'єднуються у три підгрупи. Кожна підгрупа отримує картку із проблемною ситуацією.

1. Ваша дитина просить піти з нею у парк, а ви не у настрої.

2. Ваша дитина спілкується з друзями, які вам не подобаються.

3. Дитина просить купити їй щось, що ви не взмозі.

Б) Обговорення у групах.

В) Загальне обговорення.

VIII. Вправа "Емоційний ланцюжок".

Усі батьки стають у коло, кладуть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним дякують сусідові зліва за гарну роботу, позитивні емоції, висловлюють побажання.

IX. Підсумок.

X. Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий Мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками… Аж ось пройшов усією країною розголос, що неподалік од кордону з'явився чернець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той розголос і до нашого Мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі!? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: "Я візьму у руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене у руках – живе чи мертве? І якщо чернець скаже, що живе, я роздушу метелика, а якщо мертве, випущу його…" І ось настав день зустрічі. У розкішній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав: "Скажи-но мені, що я тримаю у руках, – живе чи мертве?". Мудрець трохи подумав. Усміхнувся і відповів: "Все у твоїх руках!" Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Отже, лише від вас залежить, чи буде взаємодія з вашими дітьми яскравою, плідною, чи навпаки.

ПОГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник Баришівського Директор Перемозького НВК

районного управління

Головного управління ___________ О.М.Ярмольчик

Держпродспоживслужби

в Київській області

____________ А.М.Горбатко

ПЕРСПЕКТИВНЕ ДВОТИЖНЕВЕ МЕНЮ

для учнів 1-4 класів Перемозького НВК «загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дитячий садок»

Баришівського району Київської області

на 2019 – 2020 навчальний рік

День

неділі

Обід

Полуденок

Понеділок

1. Розсольник (200г)

2. Вермішель (110г)

  1. Биток м‘ясний (50г)
  2. Салат із свіжої капусти (50г)

Салат з кислої капусти з 15.10.2017 р. (50г)

  1. Хліб (60г)
  2. Компот (200г)
  3. Печиво(15г)

1. Млинці з згущеним молоком (100г)

2. Чай (200г)

3. Фрукти (100г)

Вівторок

1. Суп рисовий

(200г)

2. Каша гречана (110г)

  1. Яйце варене (1/2)
  2. Салат з кислих огірків і цибулі (50г)
  3. Хліб (60г)
  4. Сік (100г)

1. Суп молочний гречаний (200г)

  1. Чай (200г)
  2. Булка з маслом (20/5г)

Середа

1. Суп гороховий (200г)

2. Каша ячна (110г)

  1. Риба жарена (40г)
  2. Батон із твердим сиром (20/10г)
  3. Салат з столового буряка (50г)
  4. Компот (200г)

1. Суп молочний рисовий (200г)

2. Батон з маслом (20/5г)

3. Чай (200г)

Четвер

1. Суп із макаронами (200г)

2. Каша рисова (110г)

  1. Котлета (50 г)
  2. Салат з свіжої капусти, (50 г.)

Салат з кислої капусти з 15.10.2016 р. (50г)

  1. Компот (200г)
  2. Хліб (60г)
  3. Фрукти (100г)

1. Рагу овочеве (140г)

2. Сік (100г)

3. Печиво (15 г.)

П’ятниця

1. Борщ український

( 200г)

2. Булочка із сиром (70г)

3. Какао (150г)

2. Хліб (60г)

3. Фрукти (100г)

1. Каша ячна (110г))

2.Підлива м*ясна (40г)

3.Чай (150г)

4.Батон з маслом (20/5г)

Понеділок

1. Капусняк (200г)

2. Каша гречана (110г)

  1. Стегно куряче тушковане (60г)
  2. Салат з свіжої капусти (50г)

Салат з кислої капусти з 15.10.2016 р. (50г)

  1. Хліб (60г)
  2. Компот (200г)
  3. Фрукти (100г)

1. Картопля тушена з м’ясом (130г)

2. Чай (200г)

3. Батон із маслом (20/5г)

Вівторок

1. Борщ український (200г)

2. Вермішель (110г)

3. Підлива м’ясна (50 г)

  1. Салат з кислих огірків і цибулі (50г)
  2. Хліб (60г)

6. Компот (200 г.)

7. Печиво (15г)

1. Суп молочний манний (200г)

  1. Чай (200г)
  2. Батон з маслом (20/5г)

Середа

1. Суп з макаронами (200г)

2. Каша перлова (110г)

  1. Риба тушкована в овочах (45 г)
  2. Салат із столового буряка (50г)
  3. Хліб (60г)

6. Компот з сухофруктів

(200г)

7.Батон із маслом і дитячим сирком(20/5/10г)

1. Суп молочний пшоняний (200г)

2. Чай (200г)

3. Батон з маслом (20/5г)

Четвер

1. Суп гороховий (200г)

2. Плов (160 г)

  1. Вінегрет (50 г)

4. Йогурт (200г)

  1. Хліб (60г)

1. Сирна запіканка (150г)

2. Чай (200г)

3. Печиво (15г)

П’ятниця

1. Розсольник (200г)

2. Оладки зі згущеним молоком (70/15г)

3. Какао (200г)

  1. Хліб (60г)
  2. Компот асорті (200г)

6. Фрукти (100г)

1. Каша геркулесом (110г)

2. Фрикадельки (50г)

3. Огірок кислий (50г)

4. Чай (200г)

Медична сестра О.В.Бишовець

Комірник М.А.Крапивна

Кухар К.С.Беззуба

ПОГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник Баришівського Директор Перемозького НВК

районного управління

Головного управління ___________ О.М.Ярмольчик

Держпродспоживслужби

в Київській області

____________ А.М.Горбатко

ПЕРСПЕКТИВНЕ ДВОТИЖНЕВЕ МЕНЮ

для учнів 5-11 класів Перемозького НВК «загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дитячий садок»

Баришівського району Київської області

на 2019 – 2020 навчальний рік

День

неділі

Обід

Понеділок

1. Розсольник (200г)

2. Вермішель (110г)

  1. Биток м‘ясний (50г)
  2. Салат із свіжої капусти (50г)

Салат з кислої капусти з 15.10.2017 р. (50г)

  1. Хліб (60г)
  2. Компот (200г)
  3. Печиво(15г)

Вівторок

1. Суп рисовий (200г)

2. Каша гречана (110г)

  1. Яйце варене (1/2)
  2. Салат з кислих огірків і цибулі (50г)
  3. Хліб (60г)
  4. Сік (100г)

Середа

1. Суп гороховий (200г)

2. Каша ячна (110г)

  1. Риба жарена (40г)
  2. Батон із твердим сиром (20/10г)
  3. Салат з столового буряка (50г)
  4. Компот (200г)

Четвер

1. Суп із макаронами (200г)

2. Каша рисова (110г)

  1. Котлета (50 г)
  2. Салат з свіжої капусти, (50 г.)

Салат з кислої капусти з 15.10.2016 р. (50г)

  1. Компот (200г)
  2. Хліб (60г)
  3. Фрукти (100г)

П’ятниця

1. Борщ український

( 200г)

2. Булочка із сиром (70г)

3. Какао (150г)

4. Хліб (60г)

5. Фрукти (100г)

Понеділок

1. Капусняк (200г)

2. Каша гречана (110г)

  1. Стегно куряче тушковане (60г)
  2. Салат з свіжої капусти (50г)

Салат з кислої капусти з 15.10.2016 р. (50г)

  1. Хліб (60г)
  2. Компот (200г)
  3. Фрукти (100г)

Вівторок

1. Борщ український (200г)

2. Вермішель (110г)

3. Підлива м’ясна (50 г)

4. Салат з кислих огірків і цибулі (50г)

5. Хліб (60г)

6. Компот (200 г.)

7. Печиво (15г)

Середа

1. Суп з макаронами (200г)

2. Каша перлова (110г)

  1. Риба тушкована в овочах (45 г)
  2. Салат із столового буряка (50г)
  3. Хліб (60г)

6. Компот з сухофруктів (200г)

7. 7.Батон із маслом і дитячим сирком(20/5/10г)

Четвер

1. Суп гороховий (200г)

2. Плов (160 г)

3. Вінегрет (50 г)

4. Йогурт (200г)

5. Хліб (60г)

П’ятниця

1. Розсольник (200г)

2. Оладки зі згущеним молоком (70/15г)

3. Какао (200г)

4. Хліб (60г)

5. Компот асорті (200г)

6. Фрукти (100г)

Медична сестра О.В.Бишовець

Комірник М.А.Крапивна

Кухар К.С.Беззуба

ПОГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник Баришівського Директор Перемозького НВК

районного управління

Головного управління ___________ О.М.Ярмольчик

Держпродспоживслужби

в Київській області

____________ А.М.Горбатко

ПЕРСПЕКТИВНЕ ДВОТИЖНЕВЕ МЕНЮ

для дошкільної різновікової групи

Перемозького НВК «загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дитячий садок»

Баришівського району Київської області

на 2019 – 2020 навчальний рік

День

неділі

Сніданок

Обід

Вечеря

Понеділок

  1. Суп рибний (200г)
  2. Чай (200г)
  3. Булка з маслом і твердим сиром (20/5/10г)
  4. Хліб (30г)

1.Розсольник (200г)

2. Вермішель (110г)

  1. Биток м‘ясний (50г)
  2. Салат із свіжої капусти (50г)

Салат з кислої капусти з 15.10.2017 р. (50г)

  1. Хліб (60г)
  2. Компот (200г)
  3. Печиво(15г)

1. Млинці з згущеним молоком (100г)

2. Чай (200г)

3. Фрукти (100г)

Вівторок

  1. Картопля тушена з м’ясом (200г)
  2. Огірок кислий (50г)
  3. Чай (200г)
  4. Печиво (15 г)

1. Суп рисовий

(200г)

2. Каша гречана (110г)

  1. Яйце варене (1/2)
  2. Салат з кислих огірків і цибулі (50г)
  3. Хліб (60г)
  4. Сік (100г)

1. Суп молочний гречаний (200г)

2. Чай (200г)

  1. Булка з маслом (20/5г)

Середа

  1. Каша геркулесова (120г)

2. М’ясна підлива (50г.)

  1. Хліб (40г)
  2. Печиво (15г)

1. Суп гороховий (200г)

2. Каша ячна (110г)

  1. Риба жарена (40г)
  2. Батон із твердим сиром (20/10г)
  3. Салат з столового буряка (50г)
  4. Компот (200г)

1. Суп молочний рисовий (200г)

2. Батон з маслом (20/5г)

3. Чай (200г)

Четвер

  1. Суп картопляний з фрикадельками (200г)
  2. Чай (150г)
  3. Хліб (30г)
  4. Печиво (15г)

1. Суп із макаронами (200г)

2. Каша рисова (110г)

  1. Котлета (50 г)
  2. Салат з свіжої капусти, (50 г.)

Салат з кислої капусти з 15.10.2016 р. (50г)

  1. Компот (200г)
  2. Хліб (60г)
  3. Фрукти (100г)

1. Рагу овочеве (140г)

2. Сік (100г)

3. Печиво (15 г.)

П’ятниця

  1. Суп гречаний (200г)
  2. Чай (200г)
  3. Батон з твердим сиром (20/10г)

1. Борщ український

( 200г)

2. Булочка із сиром (70г)

3. Какао (150г)

4. Хліб (60г)

5. Фрукти (100г)

1. Каша ячна (110г))

2.Підлива м*ясна (40г)

3.Чай (150г)

4.Батон з маслом (20/5г)

Понеділок

  1. Суп овочевий (200г)
  2. Хліб (40 г)
  3. Сік (100г)
  4. Батон з маслом і твердим сиром (20/5/10г)

1. Капусняк (200г)

2. Каша гречана (110г)

  1. Стегно куряче тушковане (60г)
  2. Салат з свіжої капусти (50г)

Салат з кислої капусти з 15.10.2016 р. (50г)

  1. Хліб (60г)
  2. Компот (200г)
  3. Фрукти (100г)

1. Картопля тушена з м’ясом (130г)

2. Чай (200г)

3. Батон із маслом (20/5г)

Вівторок

  1. Каша геркулесова з фрикадельками (110г)
  2. Чай (200г)
  3. Печиво (15г)

1. Борщ український (200г)

2. Вермішель (110г)

3. Підлива м’ясна (50 г)

  1. Салат з кислих огірків і цибулі (50г)
  2. Хліб (60г)

6. Компот (200 г.)

7. Печиво (15г)

1. Суп молочний манний (200г)

2. Чай (200г)

  1. Батон з маслом (20/5г)

Середа

  1. Суп рисовий (200г)
  2. Сік (100г)
  3. Печиво (15г)
  4. Хліб (30г)

1. Суп з макаронами (200г)

2. Каша перлова (110г)

  1. Риба тушкована в овочах (45 г)
  2. Салат із столового буряка (50г)
  3. Хліб (60г)

6. Компот з сухофруктів

(200г)

7.Батон із маслом і дитячим сирком(20/5/10г)

1. Суп молочний пшоняний (200г)

2. Чай (200г)

3. Батон з маслом (20/5г)

Четвер

  1. Картопляне пюре (140г)
  2. М’ясна підлива (:0 г)
  3. Какао (200г)
  4. Батон з маслом (20/5г)

1. Суп гороховий (200г)

2. Плов (160 г)

  1. Вінегрет (50 г)

4. Йогурт (200г)

  1. Хліб (60г)

1. Сирна запіканка (150г)

2. Чай (200г)

3. Печиво (15г)

П’ятниця

  1. Суп овочевий (200г)
  2. Чай (200г)
  3. Хліб (40г)
  4. Печиво (15г)
  5. Твердий сир (10г)

1. Розсольник (200г)

2. Оладки зі згущеним молоком (70/15г)

3. Какао (200г)

  1. Хліб (60г)
  2. Компот асорті (200г)

6. Фрукти (100г)

1. Каша геркулесом (110г)

2. Фрикадельки (50г)

3. Огірок кислий (50г)

4. Чай (200г)

Медична сестра О.В.Бишовець

Комірник М.А.Крапивна

Кухар К.С.Беззуба

Пам’ятка батькам

1. Пам’ятайте, що першим університетом життя для дитини є та сім’я в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, що створити в сім’ї атмосферу любові, довіри, духовного настрою та комфорту.

2. Не дивіться на дитину як на особисту власність. Ви дали дитині фізичне тіло, а душа Ії належить світові. Сприймайте дитину як особистість єдину, унікальну і неповторну.

3. Не виражайте часто свого незадоволення, критики – це тільки породжує антагонізм в стосунках дітей і батьків.

4. Давайте дітям можливість відчувати Ваше визнання і схвалення.

5. Ніколи не старайтесь запевнити дитину в тому, що вона погана.

6. Будьте тактовними в стосунках з дітьми.

7. Давайте приклад емоційного самоконтролю і витримки.

8. Показуйте приклад позитивних дій ті вчинків дітям не на словах, а в конкретних справах.

9. Насильство над дітьми – це протиприродний акт, який забороняється законом. Так, в Сімейному кодексі сказано таке: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками та інші види покарань, які принижують людську гідність. Дитина має право на належне батьківське виховання».

10. Завжди давайте дитині шанс на право бути кращою.

11. Пам’ятайте, що в сім’ї дитина пізнає, як взаємодіяти з іншими людьми, як ставитися до себе і до оточення, як упоратися з труднощами і, за великим рахунком, що таке життя.

Що зробити, щоб припинити знущання?

Існує багато ефективних методів для учителів та батьків, які хочуть припинити знущання. Важлива відправна точка – усвідомлення, що багато знущань відбувається поза полем зору учителів та батьків, і що багато жертв знущань не хочуть повідомляти дорослих про свої проблеми. Причини різні: їм може бути соромно за те, що вони жертви, їм страшно від того, що дорослі не зможуть, або не захочуть допомогти вирішити проблему або звинуватять у тому, що трапилося.

Дорослі для ефективного втручання повинні переглянути свої власні погляди на міжособистісну поведінку. Багато вчителів та батьків радять дітям не скаржитися й вирішувати свої проблеми самостійно. Проте, в ситуації знущань існує дисбаланс сили, за якого жертва завжди програє та зазнає найгіршого: приниження людської гідності, образ, фізичного болю, матеріального збитку тощо. І жертва, і ті, хто знущається, потребують допомоги та втручання для припинення цієї жахливої поведінки.

Важливі методи припинення знущань:

·забезпечення гарного нагляду за дітьми;

·ефективні наслідки для тих, хто знущається;

·добрі канали спілкування між вчителями та батьками;

·надання дітям можливості розвивати хороші навики міжособистісного спілкування;

·створення такої соціальної атмосфери підтримки та позитивного ставлення до всіх, у якій агресивність та знущання неприйнятні для більшості.

Необхідно змінити суспільну думку і привчати дітей до того, що не соромно розповісти дорослим про неподобства і знущання, захищаючи невинного, якщо вже немає інших способів. Це допомога, а не присоромлювання! У школах потрібно обговорювати цю тему, а не замовчувати її, адже душевно і фізично страждають діти! І навіть, якщо це одна дитина, закривати очі на її страждання – злочин. Агресію дуже важко зупинити без фахівців – психологів та соціальних педагогів, без суспільного обговорення причин, окремих випадків, без загального осуду, без впровадження у свідомість дітей і дорослих неприпустимості виявлення приниження особистості, заподіяння фізичного і морального (душевного) болю людині.

Як зупинити насильство, що відбувається в школі (поза школою)

1. Ігноруй, не відповідай емоційно, не «танцюй під дудку» ґвалтівника.

2.Дай агресору можливість зупинитися (наприклад: «Якщо ти не зупинишся, я буду змушений все розповісти дорослим»).

3.Залиш цю ситуацію, піди від неї в інше місце (наприклад, зміни свій маршрут). Цене ознака слабкості!

4.Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва! Ти захищаєш себе, своє здоров’я, своє життя!

Якщо пункт 1 не спрацював, переходь до 2, якщо і він не спрацював, переходь до3, далі – сміливо до наступного.

Зберігай рівновагу і спокій!!! Ти маєш право захищати себе!!!

Наслідки знущань для жертви:

· пропуски занять;

· зниження успішності;

· дратівливість;

· поганий настрій;

· слізливість;

· зацькованість;

· думки про перехід до іншої школи;

· страх тощо.

Особистісні наслідки для агресора

Шкоду він завдає собі, коли не хоче відповідати за свої дії і спеціально заподіює шкоду іншим – він руйнує себе, своє здоров’я, адже лють, жорстокість, нелюдськість і злість руйнують його нервову систему, імунітет і хвороби неминучі.

Рекомендації для агресора (кривдника)

1.Якщо заподіюєш шкоду іншим, спробуй згадати (уявити), як ти почувався, коли (якби) з тобою чинили так само.

2.Пам’ятай. Ти теж маєш право одержати допомогу і є люди, які тобі зможуть допомогти і зрозуміти, що саме змушує тебе заподіювати біль іншим.

Ти теж маєш право почуватися захищеним!

Кожна людина (дитина) має право на повагу, безпеку і допомогу у важку хвилину!


Кожна людина (дитина) має почуватися захищеною!


Кожна дитина має право жити вільно, у безпеці, не відчуваючи страху!

Рекомендації дорослим
як допомогти дітям зрозуміти свої почуття

· дайте дитині додаткову підтримку, підбадьорте її та будьте чуйні, терпимі, коли вона перебуває у стресовому стані, адже діти показують свої страждання та хвилювання за допомогою різної поведінки – надчутливою, замкненої, пустотливою;

· будьте чуйні до почуттів, які виражає дитина словесно та іншим шляхом;

· допоможіть дитям навчитися казати про свої почуття замість того, щоб дитина просто замкнулася;

· навчіть вирішувати проблеми словесно, а не фізично; методом знаходження кращих способів для того, щоб впоратися з ситуацією;

· допоможіть дітям заспокоюватись самостійно, коли вони прикро вражені. Наприклад, іноді діти старшого віку необхідно просто більше часу побути на одинці, тоді як молодші діти мають потребу в чутливій близкості з рідними;

· проводьте співбесіди про почуття дитини, проектуючи ситуацію, яка його засмучує, на себе, виражаючи Ваші власні почуття (наприклад, «Мені стає сумно, коли я сперечаюся зі своїми друзями, можливо, тобі також»);

· переконайте дитину, що у всіх дітей виникають почуття за певних обставин (наприклад, «Іноді діти лякаються і це нормально», «якщо щось не працює, це тебе дратує», «коли тебе дражнять, ти ображаєшся»);

· діти молодшого віку потребують допомоги, щоб навчитися відмічати свої почуття. Це допомагає їм ввійти в емоції, біль, точно розпізнати їх та правильно впоратися з ними (наприклад, «Думаю, що ти плачеш тому, що ти стомився(лась), «Я знаю, що діти відібрали твій м’яч, і це тебе прикро вразило»);

· іноді дітям легше відповісти на коментар, ніж на пряме питання, якщо щось не так ( наприклад, «Сашко, ти виглядаєш дещо засмученим. Напевно, ти думаєш про свою мамусю…»);

· буває так, що дитині легше коментувати свої почуття в контексті почуттів більшості дітей ( наприклад, «Більшості дітей стає моторошно та сумно, коли їхній татусь та мама сваряться», «мабуть, всі діти ображаються та страждають, коли на них кричать, обзивають або не хочуть спілкуватися»).

Поради батькам п'ятикласників
(на допомогу класному керівникові)

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.
Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

10 ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ

1. Не чекай, що твоє дитя буде таким, як ти або таким, як ти хочеш. Допоможи йому стати не тобою, а собою.

2. Не вимагай від дитини плати за все, що ти для нього зробив. Ти дав йому життя, як він може віддячити тобі? Він дасть життя іншому, той - третьому, і це необоротний закон вдячності.

3. Не зганяй на дитяті свої образи, щоб в старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й пожнеш.

4. Не відносься до його проблем звисока. Життя дане кожному під силу і, будь упевнений, йому воно важке не менше, ніж тобі, а може бути і більше, оскільки у нього немає досвіду.

5. Не принижуй!

6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини - це його зустрічі з дітьми. Звертай більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.

7. Не муч себе, якщо не можеш зробити щось для свого дитяти. Муч, якщо можеш - але не робиш. Пам'ятай, для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все.

8. Дитя - це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не лише плід плоті та крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в нім творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких зростатиме не "наш", "свій" малюк, але душа, дана на зберігання.

9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужому малюку те, чого не хотів би, щоб робили твоєму.


10. Люби свою дитину будь-якою – неталановиту, неуспішну, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, бо дитя - це свято, яке поки що з тобою.



ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ


Можливі причи
Дитина нездорова.
Учень швидко стомлюється, а регулювати свій темп неспроможний.
Батьки не вміють допомогти учневі або ставляться до нього як до підлітка (пояснять лише раз, вважаючи, що цього досить) або як до малюка — повторюють те саме безліч разів.
Дорослі не вміють зацікавити дитину навчальною працею як захопливою грою.
Дитина не в змозі уважно працювати в школі і вдома, оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна (не звикла працювати).
Батьки надто пригнічують учня погрозами й покараннями. Не вміють своєчасно схвалити й підбадьорити маленьку людину.
Дорослі не вміють чітко пояснювати, давати ділові поради.
Батьки не дотримуються принципу єдності вимог у навчанні: кожен нав'язує дитині свій стиль роботи.

Поради батькам, що допомагають дітям учитися
Намагайтеся займатися з дитиною так, щоб вона не нудьгувала під час занять. Інтерес — найкраща з мотивацій.
Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і практика. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині легший варіант завдання.
Не виявляйте зайвої тривоги з приводу недостатніх успіхів і незначного просування або навіть деякого регресу вашої дитини.
Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за межі її інтелектуальних можливостей.
У заняттях з дитиною треба знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу, якщо вона весь час крутиться, стомилася, неврівноважена. Спробуйте визначити межі витривалості дитини, збільшуйте тривалість занять щоразу на невеликий відрізок часу.
Бажано використовувати ігрову форму занять, оскільки діти погано сприймають чітко регламентовані, повторювані, монотонні заняття.
Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слова підтримки, частіше хваліть дитину за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку.
Золоті правила для батьків
Більшість дітей - "звичайні". Не робіть зі своєї дитини вундеркінда, окреслюючи непосильні вимоги, орієнтуючи на недосяжні еталони. Дитина повинна частіше відчувати задоволення від того, що вона щось може, ніж тривожитись з приводу того чого не може зробити.
У різних дітей - різні здібності (розумові, художні, математичні, організаційні, вольові, чуттєві). Здібності треба розвивати! Але ваше перше завдання - визначити оптимум вашої дитини.
Не орієнтуйте навіть найбільш здібну дитину на винятковість! На цьому шляху її чекає розлад із самою собою, бо завжди поруч знайдеться хтось більш обдарований працелюбний.
Здійснитися в житті може лише активна дитина, Виховуйте людину дій , вчинку.
Дозволяйте дитині ризикувати. Залишайте за дітьми право на помилки, але вчіть самостійно їх виправляти.
Не повчайте у незнанні! Правильно виховувати може лише той, хто знає дитину - розуміє її чесноти і вади, відчуває її настрій, добре орієнтується в її інтересах, смаках, цінностях, звичках, здібностях.
Не змішуйте поняття "хороша" і "зручна" дитина! Хороша живе своїми думками і почуттями інших (тобто самостійна і чуйна). Зручна - це дитина, яку дорослі «пристосували» до себе - слухняна, підкоряється вимогам. безвольна.
Викорініть із своєї практики вираз: "Роби, раз я вимагаю". Замініть цю форму вимоги іншою: "Роби, тому що цього не можна не зробити". Зростаючи, особистість повинна звикнути до виконання вимог не на догоду зовнішньому розпорядженню, а тому, що вони розумні, доцільні...
Довіряйте дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життю спокійно, зона відкрита, товариська, доброзичлива. Будьте терплячими! Ставтесь терпляче до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих але й для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю.
Ніколи не кажіть, що за всіма життєвими проблемами не лишається часу на виховання дитини. Ви виховуєте її щоденно своїм ставленням до життя, системою своїх цінностей, своїми виборами. Ви виховуєте дитину своєю присутністю, поглядом, жестом, посмішкою...
Будьте відповідальними! Безпечність - механізм, який продукує борги перед долею дитини, перед її теперішнім і майбутнім. Відповідальний вихователь передбачає наслідки своїх слів, своїх діл.
Оцінюючи результат, вчинок, властивість дитини, вказуйте не лише на те чим ви незадоволені, а скоріше на те, що вам подобається в ній, Не порівнюйте її з однокласниками з братиками чи сестричками. Діти усі різні!
Порівнюйте дитину в її динаміці - якою вона була вчора, якою є сьогодні, якою може бути завтра. Тобто, порівнюйте зростаючу особистість з самою собою.
Не ставтесь до дитини зневажливо. Зростаюча особистість повинна відчути свою значущість, навчитись поважати себе. Тільки за цієї умови з неї виросте людина з почуттям власної гідності, яка поважає тих хто її оточує.

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

ШЛЯХ ДО СЕРЦЯ ДИТИНИ

Дітям необхідна любов батьків – це одна з найголовніших потреб. Висловлювати свою любов дитині батьки можуть, за допомогою такого ланцюжка – ніжний дотик - слова заохочення- час присвячений дитині- подарунки – допомога у найскладніших життєвих ситуаціях.

ЯК НАДОВГО ЗАПАМ`ЯТАТИ НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ?

(поради для учнів)
Виділяй, співвіднось і групуй матеріал – хто добре усвідомлює, той добре запам”ятовує і довго пам”ятає.
Якщо отримав завдання у вівторок, а відповідати потрібно в п”ятницю, не чекай четверга – вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.

Завчай і повторюй невеличкі шматки ще доти, як матеріал почав забуватися.

Коли вчиш, записуй, малюй схеми, діаграми, таблиці - наочність краще запам”ятовується.

Якомога швидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити матеріал, закривши книгу.

Після метематики – вчи історію, після фізики – літературу: память любить різноманітність.

УЯВА ПОКРАЩУЄ ПАМ`ЯТЬ

АБО ЯК ЗАПАМ`ЯТАТИ НАЙБІЛЬШЕ...

Усе, що хочеш пам” ятати, - уявляй! (Не уявляю – не пам”ятаю)

Май на увазі: усе, що побачив, відчув, почув, - уже запам”яталось.

Легко пригадується тільки те, що уявив.

Не думай словами – думай образами.

Не завчай, а уявляй що – небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГУ ЩОДО ЗМЕНШЕННЯ ВПЛИВУ СТРЕСУ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Визначте негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть свої ставлення до них.

Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров”ї, освіті, діяльності, сім”ї, позитивному мисленні.

Навчіться розслаблятися: тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу. Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет боротьби із стресом.

Зробіть паузу: зробити паузу у спілкуванні; порахувати до 10; вийти з приміщення. Такі „перерви” потрібно робити якнайчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата самоконтролю.

При виникненні почуття тривоги або напруги, занурьтеся в„тут ізараз” сконцентруйтеся на своємк диханні.

Змусьте стрес працювати на Вас, а не проти Вас, опануйте головним умінням – перетворюйте негативні події у позитивні.

Оволодіти теорією та практикою позитивного мислення. Паозитивне мислення – це головний людський інстремент забезпечення здоров”я і благополуччя.

ЯК ПОПЕРЕДИТИ ДИТЯЧУ ТА ПІДЛІТКОВУ НАРКОМАНІЮ

Тільки довірливий контакт може сприяти тому, що надалі Ваша дитина звернеться до Вас запорадою чи допомогою або довіриться Вам. І тільки через повагу та підтримку Ви зможете допомогти один одному вирішувати свої проблеми.


Щоб попередити девіантну поведінку, необхідно дотримуватися таких правил виховання:

Щодня поводьтеся так, аби максимально сприяти здоровому вибору вашої дитини.

Виховуйте в дитині незалежність. Навчіть її саму приймати рішення й відповідати за них.

Хваліть дитину: за добре виконану роботу, навіть за старання. Якщо критикуєте, то критикуйте вчинок, а не дитину.

Будьте завжди готові обговорити з підлітком гострі для нього питання.

Цікавтеся справами й захопленням свожєї дитини.

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ

Дізнайся як можна більше про різні професії (інформація від вчителів, психолога, батьків, знайомих з літератури, Інтернату і т.п.), щоб було із чого вибирати.

Склади для себе оглядову схему для орієнтації в світі професій. Не забудь включити в неї інформацію про основні вимоги, які ставить професія до особистих якостей людей.

Збери інформацію про те, які професії користуються попитом сьогодні на ринку праці, і які будуть потрібні через 3-5 років.

Розглянь можливості і обмеження, які обумовлені особливостями твоєї сім'ї, а також можливості і обмеження, обумовлені твоїми особистими якостями.

Визнач для себе головні цілі: ким хочеш стати, яку роботу хочеш виконувати, чого досягти в житті?

Оціни свої ресурси: здібності, нахили, здоров'я особливості характеру і темпераменту.

Співстав свої ресурси і вимоги, які пред'являє обрана тобою професія до людини; в ідеалі вони повинні співпадати,

Не забудь проконсультуватись з лікарем, щоб не вибрати професію, яка тобі протипоказана за станом здоров'я.

Вибери навчальний заклад (професійне училище, ліцей, коледж, технікум, ВНЗ, курси і т.п.), де би ти зміг отримати обрану професію.

Підбери запасні варіанти цілей і шляхів їх досягнення на випадок виникнення нездоланних перешкод.

Обдумай свій вибір ще раз, оціни кожний свій крок.

Звернись за консультацією до спеціаліста-профконсультанта, якщо на якомусь етапі вибору професії у тебе виникли труднощі.
Кiлькiсть переглядiв: 571

Коментарi