Звіт директора Перемозького ліцею

за 2022-2023 навчальний рік

ВСТУП

Як директор школи протягом звітного періоду я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, діючим законодавством України, зокрема, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та іншими нормативноправовими документами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про школу.

Перемозький ліцей є комунальною власністю Баришівської селищної ради. Будівля закладу прийнята в експлуатацію 1968 року, земельна ділянка, яка належить школі має площу 2,8 га. У 2022-2023 навчальному році працювало 19 педагогічних працівників, із них 2 – сумісника (учитель хімії та 1 вчитель фізики) та 12 працівників з числа обслуговуючого персоналу.

У 2022-2023 н.р. навчання завершують 91 учнів у 10 класах, середня наповнюваність класів становить 9 учнів .

2. Кадрове забезпечення.

У 2022-2023 навчальному році штатними працівниками Перемозький ліцей був забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховуваласяся фахова підготовка, особисті та колективні якості, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому пріоритетом у підборі кадрів є високий професіоналізм, володіння навичками ІКТ, саморозвитку, активної професійної діяльності, працездатність, комунікабельність. Перспектива в освіті така, що вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері на рівні досвідченого користувача та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати освітній процес з учнями.

Якісний склад педпрацівників наступний:

· вчителі вищої категорії – 14;

· вчителів І категорії - 2;

· вчителів ІІ категорії - 0;

· спеціалістів - 1;

· звання «Старший учитель»- 7;

· звання «Учитель-методист»- 1.

Підвищення освітнього рівня вчителів є першочерговим завданням адміністрації школи, передбаченим перспективним планом роботи. Атестація педагогічних працівників школи проводилася з метою активізації творчої професійної діяльності вчителів. Атестація вчителів школи як чинник виявлення професіоналізму, компетентності вчителя, відіграє важливу роль у результативності освітнього процесу. Згідно плану вчителі, які атестувалися, були ознайомлені з нормативними документами щодо атестації. У 2022-2023 навчальному році згідно списку педагогічних працівників для атестації атестувалося 4 педагогічних працівника:

- учитель історії, правознавства громадянської освіти Ярмольчик Ганна Миколаївна (присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст»);

-учитель біології та екології, географії, інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» (встановлено І кваліфікаційну категорію);

- учитель початкових класів Перепечка Наталія Павлівна (підтверджено вищу категорію);

- учитель початкових класів Довбенко Оксана Петрівна (підтверджено вищу категорію).

3. Методична робота.

У 2022-20203 навчальному році педагогічний колектив школи працював над методичною проблемою школи «Компетентнісний підхід та особливості соціалізації особистості в умовах створення єдиного освітнього простору». Головною метою було забезпечення всебічного розвитку особистості шляхом навчання і виховання, які ґрунтуються на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами, на інтересах людини, родини, суспільства та держави. У навчальному закладі функціонує 1 комп’ютерний клас. Мультимедійний проектор, телевізори-монітори встановлені в 8 навчальних кабінетах, актовій залі, музеї. Учасники освітнього процесу мають доступ до шкільної мережі Wi-Fi. Право на користування технікою мають усі педагогічні працівники. Школа має свій веб-сайт. На шкільному веб-сайті представлена управлінська діяльність, фінансова документація, навчальна та виховна робота. Контент веб-сайту постійно оновлюється. У 2022-2023 навчальному році було організовано роботу чотирьох методичних об’єднань: учителів предметів суспільно-гуманітарного циклу, предметів математично-природничого циклу, вчителів початкових класів та класних керівників.

Змістом роботи методичних об’єднань стала аналітична, організаційна, діагностична та інформаційна діяльність. Були затверджені плани роботи методичних об’єднань, науково-методичні проблеми, визначено керівників методичних об’єднань.

4.Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2022-2023 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-орієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Всі учні старшої школи були охоплені профільним навчанням. Учні 10 класу вивчали українську філологію. У 8-9 класах впроваджується допрофільна підготовка – українська філологія.

У 1-2-х класах оцінка навчальних досягнень учнів вербальна, всі учні встигають і отримали свідоцтво досягнень. Навчальні досягнення учнів 3 – 11 класів оцінюються за рівнявою системою оцінювання.

У звітному навчальному році учні 4-х та 9-х класів не проходили державну підсумкову атестацію, відповідно до наказу Міністерства освіти та науки від 11 січня 2023 року № 19 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2022/2023 навчальному році», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 січня 2023 року за № 167/39223.

Учні, які за результатами річного оцінювання мають високий рівень навчальних досягнень з усіх предметів на кінець 2022/2023 навчального року:

1. Бишовець Софія Олександрівна – 4 клас.

2. Дяченко Ілона Вікторівна – 8 клас.

3. Мотруніч Вєроніка Сергіївна – 10 клас.

4. Рихлик Дарина Анатоліївна –10 клас.

Степова Іванна Сергіївна учениця 9 класу отримує свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою.

Здобувачі закладу освіти брали участь у І , ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. На ІІ і ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін школу представили:

- з української мови та літератури Дяченко Ілона Вікторівна учениця 8 класу - зайняте ІІІ місце (ІІ етап);

- з географії Дяченко Ілона учениця 8 класу - ІІІ місце (ІІ етап),

- Зікій Данило учнь 9 класу - ІІ місце (ІІ етап);

- з історії Чайло Єлизавета Василівна учениця 9 класу - ІІІ місце (ІІ етап );

- Дяченко Ілона Вікторівна, учениця 8 класу - ІІІ місце в обласному етапі учнівської предметної олімпіади.

На високому рівні організована робота в закладі з обдарованими дітьми. За результатами обласного етапу Всеукраїнського конкурсу творчих робіт, присвячених Шевченківським дням у 2022/2023 навчальному році було визначено призерів ІІ етапу:

Рихлик Дарину Анатоліївну, ученицю 10 класуза - І місце ( керівник вчитель історії Ярмольчик Ганна Миколаївна);

Сука Микиту Юрійовича, учня 7 класу - І місце ( керівник Недбайло Т.В.).

У ІІ районному етапі Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика:

Мотруніч Вєроніка Сергіївна учениця 10 класу - ІІІ місце,

Степова Іванна Сергіївнаученицю 9 класу - ІІ місце,

Дяченко Ілона Вікторівна ученицю 8 класуза - І місце.

Круглик Поліна Петрівна ученицю 5 класу - І місце,

Бишовець Софія Олександрівна ученицю 4 класу - ІІ місце

У ІІ районному етапі ІХ міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Шевченка:

Рихлик Дарина Анатоліївна ученицю 10 класу за зайняте І місце,

Круглик Поліна Петрівна ученицю 5 класу за зайняте ІІ місце,

Дяченко Ілона Вікторівна ученицю 8 класуза зайняте ІІ місце.

В зв’язку з повномасщтабним вторгненням росії на Україну, початок навчального року був організований за дистанційною формою навчання, з використанням технологій дистанційного навчання. Уроки проводилися з використанням веб-сервісу Google Meet, веб- додатку Viber згідно діючого в закладі розкладу розкладу.

16 учнів закладу отримували освіти за сімейною формою навчання.

У кінці навчального року проведене підсумкове оцінювання, відповідно до рекомендацій МОН України.

5. Виховна та позакласна робота.

Здійснюючи навчально виховний процес серед учнів у 2022-2023 н.р., колектив учителів Перемозького ліцею у своїй роботі створює всі умови для досягнення виховної мети: «Створення умов для всебічного розвитку особистості, здатної до саморозвитку і самореалізації з глибоким усвідомленням громадянської позиції». Нормативними документами, якими керуються у своїй роботі учителі є: Конституція України, Закон України «Про загальну середню освіту», Закон України «Про освіту», Національна програма виховання дітей та учнівської молоді, Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Державна Національна програма «Освіта» (Україна XXI століття), Указ Президента України про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Виховна робота у 2022-2023 н. р. була організована відповідно до річного тематичного плану роботи Перемозького ліцею. Заклад освіти цілеспрямовано використовує і впроваджує в життя новітні освітні технології, форми і методи роботи у навчально-виховному процесі. Через конструктивно спланований загальношкільний тематичний план виховної роботи школи і проведену систему виховних заходів реалізуються головні задачі вихованняЗаголовок 5 учнівської молоді, основними ідеями яких є ідеї свободи, рівності, національної гідності, доброти, гуманізму. Програма національно-патріотичного виховання учнівської молоді забезпечується безперервністю процесу виховання в учнів патріотизму, духовності, культури, формування ціннісного ставлення до себе, природи, суспільства, родини, держави, високих моральних якостей, національної свідомості необхідних для відданого служіння Батьківщині. Національно-патріотичне виховання, як найголовніший пріоритет виховної роботи, що за своїм значенням є стратегічним завданням, невід’ємною складовою частиною виховного процесу, здійснюється через систему заходів, спрямованих на повсякденне виховання поваги до Конституції України, законів держави, символів, розуміння учнями громадянського обов’язку, формування в них патріотичних почуттів.

З метою долучення учнів до історії, національної культури процесів державотворення, найкращих традицій українського народу, в школі протягом 2022 - 2023 навчального року були організовані і проведені тематичні уроки до Дня Єднання, Єдності, «День безпечного інтернету», «Я – громадянин України», «Право і мораль»; уроки мужності: «Чому треба вчитись у героїв Крут?», уроки пам’яті: «Нам пам’ятати слід, героїв України», уроки реквієми: «Пам’яті невинно убієнним під час окупації села у березні 2022», «Згадаємо всіх поіменно, хто за Вітчизну життя віддав», круглі столи, правові турніри, бесіди, конкурси,змагання, вікторини, екскурсії, українознавчі заходи, народні обрядові свята «Кольоровий тиждень», «Миколая», день української писемності і мови. Керуючись основними державними документами з національно-патріотичного виховання, загальношкільним тематичним планом виховної роботи школи, процес виховання учнів був спрямований на формування і розвиток ціннісних пріоритетів. Класні керівники 1-10 класів провели бесіди та виховні години з учнями класу щодо відзначення державних свят, пов’язаних з історією України та рідного краю: «Люби свій край, в якому ти живеш», «Чужа країна – не батьківщина», «Свою Батьківщину, свій рідний край - плекай!», «Щоб рідний край найкращим був, бережи його». Нат забуваємо про День вишиванки, української хустки. Питання досягнення виховної мети школи, вирішувалось шляхом організації і проведення виховних заходів. Традиційними в школі стали заходи з відзначення тижня української державності проведенням виховних годин на тему: «Діти об’єднують Україну», «Батьківщина – земний рай», «Україна – єдина країна», «Україна - це мій дім» (класні керівники 1-10 класів, ЗНВР), лінійка єдності до Міжнародного дня миру «Україна, держава-це ми!» (учитель історії, класні керівники 5-11 класів, ЗНВР), Урок «Україна шляху до Європейської інтеграції» (9-10 кл.), класні години «Україна – серце Європи» , подорож «Шляхами бойових дій» , уроки трудового навчання «Європейська кухня», екскурсія «Вулицями рідного села» (5-7 класи), б ібліотечна виставка «Мандруємо Європою», спортивно-розважальна гра «Ігри патріотів, урок пам’яті жертв Революції гідності «Герої Небесної сотні», «Вони віддали життя за свою гідність і свободу» , спортивні змагання з футболу, баскетболу.

Екскурсії учнів школи до смт Баришівка (краєзнавчий музей), м.Києва (зоопарк).

Важливим питанням у виховній роботі закладу є профілактика здорового способу життя, формування ціннісного ставлення до себе, нетерпимість до шкідливих звичок: наркоманії, алкоголізму, тютюнопаління. Кожного місяця практичним психологом школи, класними керівниками проводились бесіди роз’яснювально-профілактичного характеру. Кожного дня черговими класами школи проводились ранкові, оздоровчі танцювальні флешмоби, руханки.

Педагогічний колектив, класні керівники докладають усіх зусиль для зміцнення фізичного, психічного, духовного і соціального здоров’я дитини. З метою впровадження демократичної культури, через проведення відповідних виховних заходів, для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей, атмосфери довіри і взаємодопомоги, без насильства і дискримінації, забезпечення морально – психологічного стану дитини у громадянському соціумі зусилля класних керівників, практичного психолога, соціального педагога, учителя права спрямовувались на навчання і пропаганду правових знань та профілактику правопорушень серед неповнолітніх. На уроках права теми обов’язку, відповідальності, законослухняності громадян перед законом, державою, завжди були в центрі уваги.

7 вчителів ліцею пройшли тренінг « Основи надання першої психологічної допомоги дітям» від ГО «ІСТОК».

Практичним психологом школи проводилась інформаційно – просвітницька робота щодо: поваги до прав людини, демократії, добра, родинно-сімейних цінностей, інформаційно – профілактична робота: попередження вживання наркотичних засобів, попередження насильства в сім’ї та профілактика жорстокості в дитячому середовищі, бездоглядності, злочинності, правопорушень серед дітей та підлітків, булінгу, работоргівлі.

Складовою виховання естетично зрілої особистості із сформованими естетичними смаками, позитивним відношенням до мистецтва, природи, праці, поведінки і взагалі до краси життя покликане художньо – естетичне виховання. Виконуючи вимоги Комплексної програми художньо – естетичного виховання учнів, в школі вивчаються кращі твори української та світової культури, ведеться робота з розвитку вмінь примножувати кращі культурно – мистецькі надбання, відчувати й відтворювати прекрасне в повсякденному житті.

На базі школи працюють гуртки від ЦПР «Мрія»: туристичний «Спортивний туризм» (керівник Савченко Н.В.), «Юний музеєзнавець» (керівник Кучера В.П.). «Патріот України» (керівник Савченко Н.В., Кучера В.П.).

Підводячи підсумки виховної роботи в Перемозькому ліцеї у 2022-2023 навчальному році слід зазначити, що робота з учнями здійснювалась за принципом безперервності, наслідуючи головні вимоги національно – патріотичного виховання, дотримуючись вимог законів держави про освіту і в цілому всі зусилля колективу спрямовувались на досягнення визначеної виховної мети школи.

Основні задачі виховання класних керівників спрямовувались на реалізацію виховних планів і виховання здобувачів освіти згідно мети школи і державних вимог.

Кінцевого результату, межі вихованості людини немає, це постійний, сталий, безкінечний процес розвитку. Отже, тільки при спільній турботі небайдужих за майбутню долю дітей, української нації, України, через необхідну підтримку і забезпечення підростаючого покоління – її, майбутнє держави, може бути.

6. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

• позбавлених батьківського піклування – 4;

• багатодітних – 12;

• діти учасників АТО – 1;

· діти учасників БД – 9;

· діти ВПО - 4.

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Діти позбавлені батьківського піклування та діти учасників АТО, БД, ВПО щоденно отримують безкоштовні гарячі обіди у шкільній їдальні з розрахунку 35.00 грн. З опікунами дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування підтримується постійний зв'язок класних керівників, практичного психолога, адміністрації школи.

7. Профорієнтаційна робота.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у Перемозькому ліцеї здійснюється під час освітнього процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Значна профорієнтаційна робота з учнями, достатній рівень підготовки випускників свідчить про те, що за минулий навчальний рік усі дев’ятикласники працевлаштовані, більшість продовжили навчання у 10- му класі денної школи, 1 чоловіки – у ПТНЗ.

8. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються уточнені списки спеціальної медичної групи, підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Щорічно педагоги та учні проходять поглиблений медичний огляд за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора ліцею.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5). Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються гарячим обідом на умовах співфінансування (21грн. 00 коп. – за кошти селищної ради; 14 грн. 00коп. – кошти батьків). Гаряче харчування учнів 5-10 класів -35 грн. 00 коп за кошти батьків.

9. ДРГ «Бджілка».

З 2006 року при НВК працює дошкільна різновікова група «Бджілка», яку відвідують 25 вихованців. Працює у групі 2 вихователя та помічник вихователя. Навчальний процес відбувається за програмою «Українське довкілля».

Методична робота у закладі була спрямована на створення оптимальних умов для навчання, виховання, розвитку дошкільників та побудована згідно з принципами і положеннями нормативних документів про освіту, рекомендаціями міського методичного кабінету управління освіти і науки.

Особлива увага надавалась реалізації завдань пріоритетних напрямків освітнього процесу – національно-патріотичного, мовленнєвого, екологічного, музичного вихованню дітей.

З метою забезпечення високої результативності освітнього процесу педагоги дошкільного закладу широко використовують педагогічну спадщину та інноваційні технології.

Протягом 2022-2023 н.р. з вихованцями дошкільного закладу були проведені різноманітні заходи та свята.

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі, здійснювалася згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 за №298/227. Вартість харчування становить 55 грн – дітодень (27грн.50 коп. – батьківська плата, 27грн. 50 коп - кошти Баришівської селищної ради).

10. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.

В зв’язку з воєнним станом в Україні перед країною постало надважливіше завдання - збереження здоров’я та життя людей, а особливо дітей під час навчального процесу. Саме з цією метою в літку 2022 року зусиллями робітників колективу, батьків, місцевих підприємців було облаштовано найпростіше укритті в підвальному приміщенні ЗО.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено стенди по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові. Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим залишаються випадки травматизму дітей на уроках фізкультури, перервах В школі розроблено низку заходів, щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

В умовах воєнного стану в країні у ЗО неодноразово проводилися навчання з мінної безпеки. У цікавій формі було проведено навчання з мінної безпеки з елементами футболу представниками федерації футболу України. Працюємо над створенням класу безпеки, який би відповідав всім вимогам та стандартам.

11. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію 54 роки назад. Але не зважаючи на великий вік, зношеність, руйнацію після окупації села, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться власником – державою, Баришівською селищною радою, меценатами, батьками. Зміцнення матеріально-технічної бази школи у 2022-2023 навчальному році:

Ремонтні роботи після окупації :

за кошти батьків, спонсорів були відремонтовані 10 внутрішніх дверей, 2 воріт для в’їзду на шкільне подвір’я, вихід погреба, тин на дитячому майданчику – 12.000 грн;

Облаштування найпростішого укриття – 5.000 грн., 1 машина піску, малярні роботи, демонтажні роботи, техніка.

Ремонтні роботи ( по відновленню будівлі) – заміна 19 дверей, 1 вікна, 2 склоблоків, 200 м кв. шифера;

туалет вуличний (благод.) - 100.000 грн.

Від УОСМ протягом року до закладу надійшли такі товари:

ноутбуки Lenovo – 5 шт;

хромбуки- 9 шт;

генератор;

бензопила;

насос, тачка для кочегарки;

редуктор на бензокосу;

миючі засоби;

гуманітарна допомога для укриття (сухі сніданки, миючі засоби, засоби гігієни, 2 біотуалети;

закупівля посуду – 17.230.00грн.;

бензин, солярка (УОМС) – 200 л (генератор, косарка, пилка).

Від місцевих благодійників отримали:

солярка для генераторів - 40 л;

солярка для екскурсій- - 40 л;

подарунки на св..Миколая ( благод);

допомога при благоустрії, на пришкільній ділянці.

Від фонду Мартіна Неміллера отримали у подарунок генератор для котельні на суму 299.000.грн та принтер «Konica Minolta» -29.862 грн.

Від фонду «Сейвд» отримали у подарунок – 5 ноутбуків та 7 ПК у зборі.

Від фонду «unicef» - канцелярське приладдя.

Від фонду «ІСТОК» - 75 рюкзаків з канцелярським приладдям.

Від фонду «CORE» - принтер «Canon».

В лютому 2023 року школа взяла участь у гранді «Обладнання для стем освіти» на 108.000 грн. та виграла його, отримавши корисне навчальне обладнання.

До початку навчального 2023-2024 року планується проведення ремонтних робіт по найпростішому укриттю, каналізаційних труб, шиферного покриття даху приміщення. Також, планується реконструкція та перенесення та облаштування в інше приміщення класу кабінету безпеки, аби він відповідав вимогам МОН. Дякуючи підтримці батьків у більшості класних кімнат вже проведені поточні ремонтні роботи.

12. Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи. У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його освітнього процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів тощо. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу.

Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводиться щоденний моніторинг відвідування занять. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів. Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва Перемозького ліцею більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються.

Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату.

На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.

Директор Олена ЯРМОЛЬЧИК

Звіт директора

Перемозького навчально-виховного комплексу

«загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»

Баришівської селищної ради Київської області

про підсумки роботи школи за 2021/2022н.р.

перед громадськістю та педагогічним колективом.

(15.06.2022 р.)

Шановні присутні! Закінчився черговий навчальний рік.

Ми зібралися у час, коли наша країна перебуває у воєнному стані, викликаному збройною агресією росії, щоб підбити підсумки роботи колективу школи, адміністрації та директора школи протягом 2021/2022 н.р.

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. та від 23.03.2005 р. №178, керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, запроваджено щорічні звіти директорів шкіл про виконану роботу у навчальному закладі. Звітування керівників здійснюється з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації. Завдання такого звітування забезпечити прозорість, відкритість, демократичність в роботі школі, залучення громадськості до співпраці.

Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду , я керувався Законом України «Про загальну середню освіту», Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників школи, посадовими обов`язками директора, членів адміністрації та всіх працівників школи, колективною угодою, Положенням про порядок звітування керівників шкіл перед педагогічним колективом та громадськістю та іншими нормативними актами.

1.Загальна інформація про школу

Перемозький НВК належить до комунальної власності Баришівської селищнної ради.

Будівля школи експлуатується з 1968 року. Школі належить земельна ділянка площею 2,8 га.

2.Кадрове забезпечення

У 20212022 н.р штатними працівниками школа була забезпечений на 100%. У школі працювало 18 педагогічний працівників ( з них 2 сумісника), 13 працівників з числа допоміжного персоналу.

Розстановка педагогів здійснювалась відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових педагогічних кадрів адміністрація закладу враховує фахову підготовку працівника.

Протягом навчального року серед педагогічного та обслуговуючого персоналу кадрових змін не було.

Наш педагогічний колектив складається з творчих, талановитих людей, справжніх професіоналів, серед яких:

- 1 нагороджено знаком «Відмінник освіти України»;

- 1 методист;

- 6 старших учителя;

- 15 вчителів вищої категорії;

- 2 спеціаліста.

Час постійно диктує нові вимоги до вчителя, і нашим вчителям постійно доводиться працювати над собою.

Впродовж 2021/2022 н.р. при КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» згідно з графіком вчителі проходили курсову фахову онлайн-підготовку. Середнє навантаження педагогічних працівників по школі становить 18 годин.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи, а ще аналіз небайдужості, сумлінності творчості, любові до своєї роботи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу у школі на достатньому рівні.

3. Навчальна робота

У 2021/2022н.р. у школі завершили навчання 97 учнів у 10 класах. Середня наповнюваність класів – 10 учнів.

Навчально-виховний процес в цьому навчальному році було організовано відповідно до навчального плану та робочого плану школи. Та активності школярів у навчанні заважали епідеміологічна обстановка, введення воєнного стану в Україні та окупація військами РФ нашого села у березні цього року

6 учнів закінчили навчальний рік з відмінними навчальними досягненнями.

ПІБ учня/учениці

Клас

1.

Комар Валерія Вікторівна

3

2.

Бишовець Софія Олександрівна

3

3.

Дяченко Ілона Вікторівна

7

4.

Мотруніч Вєроніка Сергіївна

9

5.

Рихдик Дарина Анатоліївна

9

6.

Деркач Артьом Ігорович

11

Деркач Артьом Ігорович отримав свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою та Золоту медаль «За високі досягнення у навчанні».

Свідоцтво про здобуття базової загальної середньої освіти з відзнакою отримали Рихдик Дарина Анатоліївна, Мотруніч Вєроніка Сергіївна.

У ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін взяли участь 19 учнів.:

Найкращих успіхів на ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін досягли:

· Дяченко Альона учениця 11-А класу посіла ІІ місце з англійської мови (вчитель Дяченко В.В.),

· Туркова Анастасія учениця 8 класу – І місце з історії (вчитель Бондарчук Л.Л.),

· Довганинець Тетяна учениця 8 класу – ІІІ місце з історії (вчитель Бондарчук Л.Л.),

· Бишовець Аліна учениця 11 класу - І місце з основ правознавства(вчитель Бондарчук Л.Л.),

· Бишовець Аліна учениця 11 класу - І місце із зарубіжної літератури (вчитель Кислицька В.В.),

· Туркова Анастасія учениця 8 класу – ІІІ місце із зарубіжної літератури (вчитель Кислицька В.В.),

На ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін досягли таких результатів:

· Бишовець Аліна учениця 11 класу - ІІІ місце з основ правознавства(вчитель Бондарчук Л.Л.),

· Туркова Анастасія учениця 8 класу – ІІІ місце з історії (вчитель Бондарчук Л.Л.),

У ІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика брали участь 6 учнів школи. Маємо такі результати:

· Мотруніч Вєроніка учениця 5 класу - І місце (вчитель Чайло Н.П.);

· Ярмольчик Даря учениця 7 класу – ІІ місце (вчитель Кирпенко С.А.);

· Туркова Анастасія учениця 8 класу – ІІІ місце (вчитель Недбайло Т.В.);

· Савін Іван учень учень 3 класу – VІІІ місце (вчитель Боднар О.М.);

· Степова Іванна учениця 4 класу – ІV місце (вчитель Перепечка Н.П.);

· Бишовець Аліна учениця1 класу – Іv місце (вчитель Кирпенко С.А.)

У ІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу з учнівської та студентської молоді ім. Т.Г. Шевченка брало участь 4 учня школи. Маємо такі результати:

· Рихлик Дарина учениця 5 класу - ІІ місце (вчительЧайло Н.П.);

· Дяченко Марія учениця 6 класу – VІ місце (вчитель Кирпенко С.А.);

· Туркова Анастасія учениця 8 класу – ІІІ місце (вчитель Недбайло Т.В.);

· Чайло Олена учениця 11 класу – ІІІ місце (вчитель Кирпенко С.А.).

Також 4 учні школи, а саме : Дяченко Марія (7клас), Деркач Артьом (7клас), Ярмольчик Даря (7 клас), Туркова Анастасія (8 клас) брали участь у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.

Учні школи брали участь у Міжнародних предметних конкурсах.

4. Методична робота

Протягом року педагогічний колектив школа працював над методичною проблемою «Особистісно орієнтований підхід до навчання учнів засобами новітніх інформаційних технологій». Серед індивідуальних і групових форм методичної роботи перевага надавалася роботі МО та творчих груп це:

- МО вчителів предметів природничо-математичного циклу;

-МО вчителів предметів гуманітарного циклу;

- МО вчителів початкових класів;

- МО класних керівників

У 2021/20 н.р. атестації педагогічних працівників підлягало 3 вчителів. 2 педагогічних працівників підтвердили вищу кваліфікаційну категорію та педагогічне звання «старший вчитель», 1 – присвоєно І кваліфікаційну категорію».

5.Виховна робота

Велика увага у школі завжди приділялась виховній роботі. Цей рік не був виключенням.

Головне завдання в роботі класного керівника – створення умов для розвитку особистості учня. І досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі.

Виховний процес здійснювався у багатьох напрямках: розвиток національної свідомості, правової культури, інтелектуально – пізнавальному напрямку, духовно – моральному, художньо – естетичному, фізичному, екологічному, психолого – емоційному напрямках.

Протягом року проведено позакласні заходи, які охоплювали всі вищезазначені напрямки виховної роботи. Велика увага приділялася у школі патріотичному і громадянському вихованню. Протягом року класними керівниками та заступником з директора з НВР Кирпенко С.А. була проведена значна кількість тематичних заходів. Серед них:

· День миру!

· Посвята в джури;

· 16 днів проти насилля;

· Пам*ятаємо…Голодомор…;

· День української хустки;

· День Святого Миколая;

· Новорічні свята;

· Тиха акція;

· До Дня соборності;

· День єдності;

· проведено шкільну акцію «Посади дерево»;

Актуальним залишалось питання правового виховання та профілактики правопорушень. Правове виховання учнів здійснювалося в закладі на уроках правознавства в 9-х, 11 класах, на виховних годинах класними керівниками в 1-11класах. На кінець звітного періоду в закладі немає учнів, які знаходяться на внутрішкільному обліку.

Сьогодення вимагає від нас максимальної уваги, аби зберегти своє життя і здоров'я, в умовах військового стану. Тому, як поводити себе у разі виявлення підозрілих, вибухонебезпечних предметів, рештків снарядів, спалених автівок на території бойових дій , учням та трудовому колективу розповідали представники організації HALO Trust.

Проведено профілактичну бесіду з учнями 7-11 класів на тему «Профілактика паління на території навчальних закладів та громадських місцях», а також вживання за розпиття спиртних, слабоалкогольні та енергетичних напоїв на території навчального закладу». Не дивлячись на значну профілактичну роботу, залишається актуальною проблема поширення явища тютюнопаління серед учнів у 2021/2022н. р.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить :

Діти, позбавлені батьківського піклування —4 учнів;

Багатодітних — сімей;

Діти учасників АТО – 1 учнів

ЧАЕС.

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги всього колективу.

6.Співпраця з батьками

Виховання учня у сім`ї та школі – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом, особливо батьківським активом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, тому повинні брати активну участь у навчально-виховному процесі, і не тільки в матеріальному вимірі, хоча як у великій сім`ї нам потрібно багато. Батьківська громадськість приймає активну участь у різноманітних заходах ( організація та супровід учнів під час екскурсій, виховних заходах, підготовка приміщень школи до нового навчального року тощо). І таку співпрацю ми повинні активно продовжувати.

7. Охорона життя та здоров`я учнів та працівників школи

Нажаль, вже кілька років поспіль у закладі є вакансія медсестри. У школі обладнано медичний пункт, який до окупації села був забезпечений потрібними ліками та матеріалами. Тепер перед адміністрацією лежить задача відновити поповнити медичний кабінет необхідними ліками.

Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальних установ міста у школі формуються спеціальні медичні групи , а також уточнюються списки учнів основної та підготовчої групи звільнених від занять фізичною культурою.

Працівники школи проходять щорічне медичне обстеження на початку кожного навчального року, працівники їдальні проходять медичні огляди двічі на рік. Його проходження фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються в медсестри школи.

За 2021/2022 навчальний рік вжито невідкладних заходів щодо створення умов для організації харчування дітей. Так було введено нове збалансоване чотиритижневе меню. Повноцінне, безпечне, якісне.

Постійно здійснюється бракераж сирої та готової продукції, результати заносяться до журналу бракеражу. З метою здійснення контролю за якістю харчування у школі працює бракеражна комісія.

Проводились роз'яснювальні роботи серед батьків щодо організації харчування дітей різного віку.

8. Управління школою

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішньо-шкільного контролю та календарних планів вчителів - предметників і планів виховної роботи класних керівників.

Така система планування , що відпрацьована у школі роками і основана на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У школі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність школи. Мережа Інтернет дає можливість оперативно та мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям та адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та їх проектами.

Ділова документація школи ведеться відповідно до Інструкції з ведення ділової документації у ЗЗСО.

У кожної школи є своє призначення, яке реалізується у виконанні певної місії. У відповідності з цією місією будується загальна педагогічна політика закладу, що регламентує діяльність закладу та його керівника. Пріоритетними напрямками в освітній політиці школи є творчість, прогресивність, інноваційні навчальні технології.

Протягом 2021/2022 н.р. батьки школи, учні та учителі були активними учасниками навчально-виховного процесу. Усі заходи, які проводились у школі, були прозорими та відкритими для широких кіл громадськості.

Розуміючи сучасні вимоги, адміністрація школи намагається більшість рішень приймати на основі врахування думки колективу й інтересів справи, намагається створити такий мікроклімат, коли успіхи кожного учителя сприймаються позитивно, ініціатива та самостійність підтримується. Проблеми обговорюються й виробляються найбільш оптимальні варіанти рішень. Враховуючи великий досвід та високу професійність більшої частини колективу вчителів, адміністрація надає їм більше самостійності, можливості працювати на довір`ї.

І всі вони здійснюють велику і важку роботу по впровадженню навчально-виховного процесу у школі.

9.Охорона праці та безпека життєдіяльності

Питання ОП, БЖД, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу є одним з пріоритетних в діяльності педагогічного колективу школи. Вся робота в цьому напрямку проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання ЗНЗ й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань, а її виконання постійно контролюється адміністрацією школи. У школі створено комісію з охорони праці, призначено відповідального за організацію роботи з ОП, сплановано відповідні заходи, своєчасно проводиться навчання всіх членів комісії з ОП.

У школі відпрацьована система вступного інструктажу, первинного, повторного та за різними видами діяльності для працівників школи. На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів. Регулярно і своєчасно проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.

Перед канікулами проводились бесіди з безпеки життєдіяльності учнів. Здійснено запис в класних журналах на сторінці «Облік бесід з безпеки життєдіяльності». Кожним учителем - предметником проводиться інструктаж перед виконанням завдань лабораторної або практичної роботи, зміною видів діяльності на уроках праці, фізкультури, про що робилися відповідні записи в класних журналах.

Класні керівники 1- 11 класів проводили профілактичні бесіди щодо запобігання дитячого травматизму. Проводилися додаткові бесіди за фактами нещасних випадків з учнями школи та міста.

Адміністрацією школи, вчителями фізкультури, класними керівниками проводиться систематична робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено цілу низку заходів щодо попередження травматизму учнів та працівників, під час навчально-виховного процесу у школі та у побуті, причини виникнення травм з`ясовуються, аналізуються, складаються відповідні акти та проводяться профілактичні заходи.

Говорячи про господарську роботу потрібно зауважити, що подвір`я школи завжди прибране, на клумбах щороку висаджуються квіти , обрізаються дерева, біляться бордюри, своєчасно скошується трава, вивозиться сміття .

У приміщеннях школи постійно підтримується чистота та порядок.

В результаті вторгнення російських війск на нашу землю в школі були пошкоджені вікна, двері, дах, ворота, що потребує ремонту та відновлення. Сьогодення вимагає обладнання укриття в закладі освіти на випадок повітряної тривоги під час очної форми навчання. В будівлі школи є підвальне приміщення та воно потребує великих зусиль та коштів аби відповідати всім вимогам укриття. Наразі, ми робимо все можливе, шо в наших силах, аби максимально наблизити приміщення до так званого «укритття».

На цьому моя доповідь завершується.

На кінець, хочу висловити слова подяки всім : учителям за велику роботу, за любов до своєї професії, за творчість, за терпіння, батькам, спонсорам та благодійникам - за розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю. Бажаю всім миру. Перемоги.

Дякую всім за увагу.

Директор НВК Олена ЯРМОЛЬЧИК

Кiлькiсть переглядiв: 410

Коментарi